Zoek in categorie

Zoek merk in categorie

Geef hoeveelheid in

Gezonde en koolhydraatarme maaltijd: Kip met chorizo, spinazie en zoete aardappelen

Gezonde en koolhydraatarme maaltijd: Kip met chorizo, spinazie en zoete aardappelen

 (0)    0

Deze koolhydraatarme maaltijd geeft je voldoende energie en kan tevens als lunch worden toegepast.

Voor deze hartige maar gezonde maaltijd heb je voor vier personen de volgende ingrediënten nodig:

  • 1 kilo chorizo van kip
  • 4 grote zoete aardappelen (Bataat) Kip met chorizo, spinazie en zoete aardappelen
  • 200 gram cheddar kaas
  • 1 kopje zure room
  • Een snufje zeezout
  • Boter of plantaardige olie
  • Vier eieren
  • Zes fijn gehakte spinazieblaadjes

Bereiding:

  • Snij de lelijke plekken van de bataat en maak gelijke stukken.
  • Kook de bataat 15-20 min en giet de gekookte aardappelen af.
  • Doe de fijn gesneden chorizo in een koekenpan met een blokje boter of een scheutje plantaardige olie, bij voorkeur olijfolie.
  • Bak de chorizo van kip bruin. 
  • Voeg er zure room, kaas en zout aan toe.
  • Goed roeren. Dek af en kook op een laag vuur gedurende 6-8 uur of tot de zoete aardappelen gaar zijn.
  • Breek de eieren in een schaal. Klop ze goed en giet ze in een hete geoliede pan
  • Doe de spinazieblaadjes erbij en kook zachtjes gaar
  • Doe de chorizo van kip en de aardappelen samen in een kom en garneer met roerei Breng op smaak met een snufje peper en zout

Deze hartige maaltijd past in ieder gezond voedingspatroon, ook als je wilt afvallen. Bovendien is deze maaltijd rijk aan gezonde voedingsstoffen en bevat weinig calorieën.

Eet smakelijk!

 (0)    0

Your comment has been sent successfully. Thanks for comment!
Heeft u een opmerking naar aanleiding van dit blog? We zijn benieuwd naar uw mening!
Captcha