Zoek in alle merken en categorieën

Categories

Zoek in alle merken

Zoek in categorie

Zoek merk in categorie

Geef hoeveelheid in

Incontinentie Er zijn 431 producten

Het is niks om u voor te schamen. Grote groepen mensen lijden regelmatig aan onvrijwillig vochtverlies, waarbij incontinentie materiaal echt een uitkomst kan bieden. Naarmate we ouder worden kunnen onze bekkenspieren verslappen en niet meer zo effectief urine ophouden als we ooit gewend waren. Maar ook na ziekte of ongelukken kunt u te maken krijgen met incontinentie. Wij helpen u de gevolgen zoveel mogelijk te beperken zodat u ongestoord dat kunt doen wat u altijd al deed. Bij ons vindt u incontinentieluiers voor zowel mannen als vrouwen, in diverse maten. Denkt u bijvoorbeeld aan betrouwbare merken als Depend, Absorin en Tena. Voor incontinentie moeten we ons zeker niet schamen

per pagina
Toont 1 - 24 van de 431 items
Toont 1 - 24 van de 431 items

Voor incontinentie moeten we ons zeker niet schamen
Incontinentie is niet iets waar we ons moeten voor schamen. Het kan iedereen van ons overkomen. Als je buiten jouw wil je urine niet kunt ophouden, spreekt men van incontinentie. Dat is erg vervelend, maar is op zich geen ziekte. Het is wel een symptoom van verschillende oorzaken. Wat kun je zelf doen aan incontinentie en hoe ziet de behandeling er uit?

Niet leeftijdsgebonden 
Incontinentie of urineverlies is niet leeftijdsgebonden. Het komt op alle leeftijden voor. Incontinentie spaart mannen nog vrouwen. Vrouwen en senioren hebben er duidelijk meer last van.

Soorten 
We kennen drie soorten incontinentie. Dat zijn: 

  • Inspanningsincontinentie: komt bijvoorbeeld voor bij het tillen van zware lasten, bij hevig hoesten, lachen en niezen. In al deze gevallen kan onze blaas deze verhoogde spanning niet langer aan
  • Aandrangincontinentie: hierbij trekt onze blaas onwillekeurig samen waardoor ze lekt. Een niet meer te onderdrukken aandrang om te plassen is er het gevolg van
  • Overloopincontinentie: als gevolg van een vergroting van de prostaat.

Dit kunnen we zelf doen om incontinentie te voorkomen

  • Blaas en bekkenbodemspieren versterken: met aangepaste oefeningen kunnen we onze bekkenbodemspieren en de sluitspier van de blaas versterken. Zo houden we alles beter onder controle. Deze oefeningen doe je best onder begeleiding van een kinesist
  • Aandrangincontinentie: bestrijd zwaarlijvigheid. Vermijd zoveel mogelijk het drinken van Drink je cafeïnerijke dranken. Drink bij voorkeur anderhalve liter water per dag en stel het plassen niet uit
  • Spreid de vochtinname over de gehele dag
  • Nierproblemen en urineweginfecties te vermijde
  • Drink niet te veel koffie, thee en alcohol. Deze dranken irriteren de blaaswand
  • Voorkom inspanningsincontinentie door pre- en postnatale oefeningen

Wanneer naar de huisarts
Incontinentie is iets waar velen zich voor schamen. Dat gaat soms zelfs zo ver dat ze er zelfs niet met hun vertrouwde huisarts durven over spreken. Een snelle en juiste diagnose kunnen incontinentie nochtans verhelpen of de symptomen ervan aanzienlijk verminderen. Je arts zal met een lichamelijk onderzoek en een urineonderzoek de oorzaken proberen te achterhalen.

Aangepaste hulpmiddelen om de vervelende gevolgen van in incontinentie te beperken bestel je hier

Incontinentie verzorgingsproducten kopen?