Biologische voeding voedingssupplementen en vitamines kopen? Vergelijk en koop voordelig!

Vijf tips voor lange wandelingen

Nederland biedt volop mogelijkheden voor het maken van een lange wandeling. Er valt veel moois te zien en in elke provincie heeft de natuur weer een geheel eigen karakter. Wanneer je niet zo ervaren bent in het maken van lange wandelingen, is het verstandig om je eerst te verdiepen in de benodigde voorbereidingen. Je bent er namelijk nog lang niet met alleen een paar sneakers kopen, want voor een lange wandeling komt wat meer kijken. Hieronder vijf tips waardoor je optimaal voorbereid bent op de tocht.

1. Goed schoeisel

In de inleiding van dit artikel werden de sneakers al genoemd en dat is natuurlijk niet voor niets. Je voeten moeten tijdens de wandeling vrijwel al het zware werk doen. Bij elke stap die je zet, komt je hele lichaamsgewicht op je voeten terecht. Bovendien moeten de voeten ook alle klappen opvangen die ontstaan door een onregelmatige ondergrond. Volop reden dus om aan het schoeisel veel aandacht te besteden. Met een paar stevige sneakers kun jij elke wandeling aan.

2. Eten en drinken

Zorg ervoor dat je ongeveer anderhalf uur voor aanvang een stevig en gezond ontbijt nuttigt. In een auto gooi je immers ook eerst brandstof, voordat je ermee de weg op kunt. Zo werkt je eigen lichaam ook. Het ontbijt is sowieso de belangrijkste maaltijd van de dag, sla die dus zeker niet over. Zorg ervoor dat je tijdens de wandeling voldoende te drinken bij je hebt. Geen drankjes met koolzuur en ook geen alcohol. Het liefst gewoon puur water, bij heel warm weer eventueel een drankje met zouten erin. Eet ook onderweg geregeld iets, zelfs wanneer je niet echt trek hebt.

3. Gebruik vaseline

Het is aan te bevelen om gemakkelijk zittende kleding aan te trekken. Kleding kan namelijk gaan irriteren op de plekken waar het tegen de huid schuurt. Maar ook daar waar huiddelen tegen elkaar schuren, zoals in de oksel of lies, bestaat dit gevaar. Smeer die plekken vooraf in met een laagje zuurvrije vaseline.

4. Verzorg je voeten

Zorg ervoor dat je voeten goed worden vertroeteld. Denk hierbij onder meer aan het tijdig verwijderen van eeltplekken en het correct verzorgen van de teennagels. Die behoren recht afgeknipt te worden, scherpe randjes kun je vijlen.

5. Blaren voorkomen

Blaren ontstaan vaak doordat de schoenen niet goed passen of de sokken oneffenheden bevatten. Let hier dus goed op voor een pijnloze tocht.

Biologische voeding voedingssupplementen en vitamines kopen?
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart