Zoek in alle merken en categorieën

Zoek in alle categorieën

Zoek in alle merken

Zoek in categorie

Zoek in categorie

Zoek merk in categorie

Geef hoeveelheid in

Voeding Er zijn 8454 producten

Subcategorieën

  • Couscous
  • Havermout
  • Gember
  • Kokosolie
  • Gezonde snacks
  • Kikkererwten
  • Lijnzaad
  • Koekjes
  • Amandelmeel


  • Noodles
  • Rijstwafel
  • Dranken

    In onze categorie dranken kunt u de mest reguliere dranken vinden zoals frisdranken, pils en wijnen maar vooral ook dranken die u niet zo snel zult tegenkomen in de supermarkt. Wat dacht u van onze frambozen en zwarte bessensap dranken? Of van onze aardappel en vruchtenwijnen gemaakt van bosbessen, aroniabessen of bramen. Verder hebben we speciale dranken zoals amandeldrank, vlierpunch en diksappen in ons assortiment.

  • Voedingsmiddelen

    In de categorie voedingsmiddelen kunt u een keur aan producten vinden die u dagelijks gebruikt voor uw voeding. Deze categorie is erg groot en het aantal producten en de variaties ervan zijn ook ruim beschikbaar. U kunt hier zowel kant en klare producten vinden alsook halffabrikaten waarmee u zelf eten kunt maken. Zo kunt u in deze categorie geur, kleur en smaakstoffen vinden die u toe kont voegen aan uw recept. Verder zijn uiteraard alle producten aanwezig in deze rubriek die te maken hebben met voeding zoals ontbijtproducten, zoeters voor koffie, thee en vele gerechten, pannenkoekenmeel, paneermeel en nog veel meer. Wat zijn gezonde voedingsmiddelen

  • Gezonde tussendoortjes

    Een tussendoortje is altijd lekker maar het moet wel gezond blijven. Want tussendoortjes kunnen uitermate verraderlijk zijn. Voor u het weet eet u een grote hoeveelheid suiker, zout en toevoegingsmiddelen waar u niet op zit te wachten. Daarom kunt u bij ons in de categorie gezonde tussendoortjes producten vinden die een stuk beter zijn voor uw lijn. Wat zijn gezonde tussendoortjes?

  • Honing

    Honing is vanouds een voedingsmiddel dat voor verschillende doeleinden gebruikt wordt. Uiteraard is honing een uitermate gebruikte zoetmaker. Honing bevat weliswaar ook meer dan voldoende calorieën maar het is, doordat het een natuurproduct is, een stuk gezonder dan andere zoetmakers zoals witte suiker. En, honing is gewoon hartstikke lekker. Welke invloed heeft honing op onze gezondheid?

  • Broodbeleg

    In onze categorie broodbeleg kunt u de lekkerste producten vinden die u als beleg op brood kunt gebruiken. Uiteraard hebben we ook hier veel speciale producten beschikbaar die u niet snel in de reguliere supermarkt zult vinden. Wat dacht u bijvoorbeeld van EKO pindakaas van Jori met of zonder zout? Of van een overheerlijke EKO hazelnootpasta met zeezout? Probeer ook onze dieetconfiture met aardbei, kersen of framboos. In deze categorie kunt u ook het lekkerste kokosbrood vinden met bosbessensmaak of naturel. Deze kokosbroden zijn ook verkrijgbaar met honing als zoetstof. Allemaal stuk voor stuk het lekkerste en gezondste broodbeleg om op de boterham te smeren. Van brood word je niet dik, Van ongezond broodbeleg wél

  • Koffie Thee

    Koffie en thee is vrijwel niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Nederlanders zijn ook echte fervente koffie en thee drinkers. Onze koffie en thee cultuur is de afgelopen decennia ontzettend uitgebreid. De tijd dat het genoeg was om een standaard kop koffie of een zwarte thee aan te bieden aan gasten is allang voorbij. Daarom hebben wij ook een ruime keuze aan koffie en thee. Wij bieden u in deze categorie thee en koffie aan die niet snel ergens anders te verkrijgen is zoals een bamboekoffie of een karamelkoffie. Uiteraard ontbreekt een grote variatie thee niet in deze rubriek. U kunt kiezen uit vele soorten speciale kruidenthee zoals rooibosthee, maretak thee, pepermunt thee en nog veel meer. Koffie of thee: wat geniet je voorkeur?

per pagina
Toont 1 - 24 van de 8454 items
Toont 1 - 24 van de 8454 items

Bij Byfit kan je verschillende voedingsproducten vinden van o.a. veel A merken. Deze categorie is onderverdeeld in meerdere secties zodat het overzicht er makkelijker op wordt. In deze categorie kan je gezonde snacks, gezonde tussendoortjes, honing, dranken, broodbeleg, koekjes, koffie en thee, havermout, amandelmeel, rijstwafels, noodles, kikkererwten, lijnzaad, gember, kokosolie en couscous vinden. Kijk in deze categorie voor de lekkerste producten die je bij ons voor de voordeligste prijzen kunt vinden.

Wat is de basis van gezonde voeding?

Gezonde voeding is onmisbaar. Niet alleen om onze lichamelijke en geestelijke gezondheid op peil te houden en te behouden. Alleen in een gezond eetpatroon zul je afvallen en je gezond gewicht behouden. Maar wat verstaat men nu precies onder gezonde voeding?

Bestanddelen van een gezonde voeding

Gezonde voeding wordt vooral gezien in je volledig eet- en leefpatroon. Wat voor de een gezond is, is dat bijvoorbeeld niet voor iemand met een of andere allergie. Toch heeft gezonde voeding veel gemeen. Gezond eten is in de eerste plaats natuurlijk en dus vrij van toegevoegde stoffen. Daarnaast is een gezond eetpatroon met natuurlijke voeding ook evenwichtig en gevarieerd. Alleen zo geniet je maximaal van alle gezonde voedingsstoffen die we in deze gezonde voeding terugvinden.

Natuurlijke en onbewerkt

Gezonde voeding is onbewerkt. Bewerkte en industriële voeding is vaak rijk aan ongezonde verzadigde vetten, transvetten en geraffineerde witte suiker. Deze voeding bevat ook hoge concentraties toegevoegde geur-, kleur-, smaak-en bewaarstoffen. Dat zijn belangrijke oorzaken van ongezond buikvet en overgewicht maar ook van:

  • Aderverkalking
  • Hart- en vaatziekten
  • Een verstoort cholesterolgehalte
  • Verstoorde hormonen
  • Hoge bloeddruk
  • Diabetes

De basis van gezonde voeding

In een gezond eetpatroon eet je: 

  • Zoveel mogelijk natuurlijk met (groene) groenten, peulvruchten (erwten, bonen, groentekiemen, kapucijner, linzen en kikkererwten) onbewerkte noten, zaden en pitten
  • Vers fruit
  • Meer plantaardige eiwitten
  • Meer vezelrijke voeding zoals in volkoren brood, volkoren deegwaren, zilvervliesrijst
  • Drink je voldoende water. Minstens 2,5 liter per dag
  • Verblijf je dagelijks minstens een half uurtje in de buitenlucht om genoeg vitamine D op te doen
  • Beweeg je voldoende: een half uurtje wandelen, fietsen, joggen of zwemmen volstaat

Maken geen deel uit van gezonde voeding:

  • Rood en bewerkt vlees vooral als broodbeleg (worst, salami, patéé...)
  • Oliën van dierlijke oorsprong
  • Geraffineerde witte suiker en zetmeelVerzadigde vetten, transvetten en geraffineerde suiker

Gezonde voeding, gezonde tussendoortjes en dranken kopen?