Biologische voeding voedingssupplementen en vitamines kopen? Vergelijk en koop voordelig!

Pre-Workout: Wat is het en moet je het gebruiken?

Soms is het moeilijk je te motiveren voor de komende training. Dat maakt bijna elke serieuze krachtsporter weleens mee. Maar wat je ook probeert, het luie stemmetje in je hoofd is altijd aanwezig. Met een goede trainingsbooster kun je het luie stemmetje in je hoofd bestrijden.

Pre-workout boosters geven je extra motivatie voor zware training. Het maakt niet uit wat voor sport je doet: De booster zorgt voor meer energie tijdens de training. Het gevoel dat je krijgt na een geslaagde training is bijzonder bevredigend. Vooral als je motivatie daarvoor erg laag was.

Naast het motiverende effect zorgt de Pre Workout Booster voor meer pomp, oftewel een betere doorbloeding naar de spieren. Daarnaast heeft de Pre Workout Booster een effect op je uithoudingsvermogen. De Pre Workout Booster maakt een langere en intensievere training mogelijk.

Pre-workout boosters geven je meer power tijdens de training

Pre-workout boosters zijn geschikt voor het bereiken van verschillende doelen: Ze geven je meer kracht tijdens de training en zorgen voor een betere pomp in de vorm van een betere en efficiëntere bloedcirculatie. Daardoor heb je aanzienlijk meer energie tijdens de training.

Vooral wanneer je na een inspannende werkdag geen energie meer over hebt, is de trainingsbooster geschikt om je weer op de rails te krijgen en je tot betere prestaties te brengen.

Het effect van pre-workout boosters komt voort uit de mix van ingrediënten zoals cafeïne, guarana, beta-alanine, arginine, citrulline maar ook creatine. Deze ingrediënten verbeteren onder meer de bloedcirculatie en stuwen je prestaties naar nieuwe hoogten.

Waarom zou ik een pre-workout booster nemen?

Vooral na een stressvolle werkdag bereikt het menselijk lichaam snel zijn limiet. Soms is er een gebrek aan voldoende voedingsstoffen en soms kun je gewoon niet op gang komen. Dit is waar pre-workout boosters om de hoek komen kijken. De taak van de pre-workout boosters is je lichaam voor te bereiden op de komende training. Ingrediënten als cafeïne, guarana, BCAA’s en creatine dragen daartoe bij.

Een ander belangrijk ingrediënt van de de pre-workout booster is bèta-alanine. Bèta-alanine wordt in de spier omgezet in carnosine, dat dient als zuurbuffer voor het lichaam. De beta-alanine in de pre-workout booster zorgt er ook voor dat je hele huid gaat tintelen.

De energie in de pre-workout booster is voornamelijk afkomstig van de cafeïne, guarana of tyrosine die het bevat. Deze ingrediënten van de pre-workout booster zorgen voor een echte energieboost.

De voordelen van Pre Workout Boosters

–       Pre Workout Boosters zetten je zelfs op zware dagen aan het werk
–       Ze helpen om kracht en uithoudingsvermogen te vergroten
–       Je hebt een betere pomp door een betere bloedcirculatie
–       Je focus neemt toe
–       De spieren worden minder snel moe.

Cafeïne – Het super ingrediënt voor je trainingsintensiteit

Cafeïne is een actief bestanddeel dat van nature voorkomt in koffie, thee en cacao. Maar tegenwoordig is cafeïne vooral te vinden in producten als energiedranken, waar het een opwekkende werking heeft. Cafeïne in de vorm van koffie staat vooral bekend om zijn stimulerende werking. Het verhoogt de prestaties van het lichaam.

Bovendien heeft de inname van cafeïne een positief effect op de stofwisseling. Het versnelt het vetverbrandingsproces in het lichaam. Cafeïne is ook een belangrijke opkikker. Cafeïne kan wonderen doen, vooral als de motivatie wat laag is.

Om je lichaam niet te overbelasten moet je je bij het gebruik van cafeïne houden aan de voorgeschreven dosering, want een overdosis cafeïne in het bloed kan snel gevaarlijk worden.

De effecten van cafeïne

Het duurt ongeveer 30 tot 45 minuten voordat de cafeïne in de bloedbaan terechtkomt. Cafeïne supplementen worden in het lichaam verspreid via de bloedbaan en later uitgescheiden in de urine. De halfwaardetijd van cafeïne is ongeveer 4 uur.

Cafeïne is een stimulerend middel voor het centrale zenuwstelsel en de meest gebruikte legale, psychoactieve stof ter wereld. Het heeft bij de meeste mensen een breed scala aan effecten en wordt in beperkte hoeveelheden als veilig beschouwd.

Omdat cafeïne een stimulerend middel is, kun je het volgende ervaren:

–       verhoogde alertheid
–       verhoogde bloeddruk
–       snellere hartslag en ademhaling
–       je moet vaker plassen

Deze effecten zijn meestal te wijten aan het feit dat cafeïne de stofwisseling verhoogt. Cafeïne is ook een diureticum, wat leidt tot meer plassen, en kan leiden tot uitdroging.

Het effect van Cafeïne op de bloedvaten.

Cafeïne is zowel een vasoconstrictor als een vasodilatator.

Het werkt als een vasoconstrictor (vernauwt de bloedvaten) voor de spieren in het hoofd en de nek, daarom is het zo nuttig bij hoofdpijn. Als je hoofdpijn krijgt, is er meestal een stormloop van bloed naar de bloedvaten in de hersenen, waardoor ze opzwellen en die druk tegen je schedel is de “pijn”. Sommige hoofdpijntabletten bevatten daarom naast de pijnstillende bestanddelen ook cafeïne.

Cafeïne is ook een vasodialatator (of vaatverwijdend middel), maar dan voor de rest van het lichaam. Cafeïne heeft drie metabolieten (bijproducten), waaronder Theobromine, dat bij afbraak door de lever de bloedvaten in het grootste deel van het lichaam verwijdt of opent. Dit is waar het een rol kan spelen vóór de training, omdat het kan helpen bij de “pomp” of de bloedtoevoer naar de spieren. Daarom zie je het ook in zoveel NO (nitric oxide) pre workout supplementen.

In endotheelcellen verhoogt cafeïne het calcium gehalte wat de productie van stikstofmonoxide stimuleert door de expressie van het enzym endotheliaal stikstofoxide synthase (eNOS). Stikstofmonoxide wordt verspreid naar het gladde spierweefsel en veroorzaakt vasodilatatie. In het gladde spierweefsel is het effect voornamelijk een competitieve remming van fosfodiësterase, waardoor een opstapeling van cAMP en vasodilatatie ontstaan.

Glad spierweefsel ziet er heel anders uit dan dwarsgestreept spierweefsel. Het gladde spierweefsel bevat spoelvormige cellen met een grote centrale kern. Gladde spieren zijn te vinden in de wanden van bloedvaten, luchtwegen en het spijsverteringskanaal. Deze spieren zijn belangrijk voor het vervoeren van bloed, lucht en voedsel door de bloedvaten, luchtwegen en het spijsverteringskanaal en doen dat door een langzame golfachtige beweging.

Waarom zou je cafeïnepillen kopen?

Veel mensen nemen cafeïne in de vorm van energiedrankjes of koffie, bijvoorbeeld om de alertheid te verbeteren. Het effect van cafeïne tabletten is echter veel groter en sneller. Cafeïne pillen zijn ook gezonder dan energiedrankjes of cola. De concentratie in de capsules is ook hoger dan in normale voedingsmiddelen met cafeïne. Vanwege de aard van een pil  kunt je deze altijd en overal innemen. De aandrang om te plassen is ook niet zo sterk als bij bijvoorbeeld cafeïnehoudende dranken.

Hoeveel cafeïne heeft het lichaam nodig?

De hoeveelheid hangt af van hoeveel je lichaam al gewend is aan cafeïne. Soms zijn doses van 50 mg voldoende om vermoeidheid met succes te bestrijden. Cafeïne heeft een prestatieverhogend effect vanaf 100 mg. Je moet er echter voor zorgen dat je de dagelijkse dosis van 500-600 mg niet overschrijdt. Zwangere vrouwen moeten volledig afzien van cafeïne. Als je cafeïne pillen neemt, kunt je het beste extra inname via eten of drinken vermijden, zodat je de dosering beter kunt bepalen.

Biologische voeding voedingssupplementen en vitamines kopen?
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart