Zoek in alle merken en categorieën

Zoek in alle categorieën

Zoek in alle merken

Zoek in categorie

Zoek merk in categorie

Geef hoeveelheid in

Tussendoortjes Er zijn 21 producten

Vind hier verschillende gezonde en caloriearme tussendoortjes om snel en makkelijk af te vallen. De tussendoortjes zijn bijzonder nuttig voor het verliezen van gewicht, zonder dat u voortdurend honger lijdt. Wilt u een lekker dieet, zonder dat u teveel lekkernijen hoeft in te leveren en ook nog gezond afvallen? Met onze repen vervangt u uw reguliere zoete lekkernijen. Met deze tussendoortjes consumeert u minder calorieën en valt u sneller af. Hier vindt u een breed assortiment aan tussendoortjes in allerlei soorten en smaken. Heeft u vragen? Neem gerust contact op. Wat zijn gezonde caloriearme tussendoortjes?

Toont 1 - 21 van de 21 items
Toont 1 - 21 van de 21 items

Wat zijn gezonde caloriearme tussendoortjes?
Als je gezond, evenwichtig en gevarieerd eet haal je probleemloos de volgende maaltijd zonder een energietekort. Is dat niet zo, dan grijpen we massaal naar zoete en dus ongezonde tussendoortjes. Die zijn niet alleen schadelijk voor onze gezondheid. Onverantwoorde snacks zijn ook een belangrijke oorzaak van ongezond buikvet en overgewicht. Maar wat verstaat men dan onder gezonde tussendoortjes?

Calorierijk
Populaire tussendoortjes bevatten niet alleen grote hoeveelheden toegevoegde suikers. Ze zijn ook rijk aan verzadigde vetten en zout. Ongezonde tussendoortjes zijn dus rijk aan calorieën. Als je voluit gaat voor een betere gezondheid en een gezond streefgewicht kies je voortaan voor gezonde tussendoortje. En wees gerust, gezond kan zeker ook lekker zijn.

Voordeel gezonde caloriearme tussendoortjes
Als je gezond en vooral natuurlijk eet, heb je geen tussendoortjes nodig. Als je af en toe toch zin hebt om iets tussen je tanden te steken, snoep dan gezond. Eet bijvoorbeeld een deel van je maaltijd later als tussendoortje. Rauwe groenten en peulvruchten, vers fruit, volkorengranen zoals een sneetje volkorenbrood, koolhydraatarme crackers en magere natuuryoghurt zijn gezonde tussendoortjes.

Maximaal zeven beperkte eetmomenten
Om je vetverbranding constant aan het werk te houden adviseren diëtisten 3 beperkte maaltijden en 4 gezonde caloriearme tussendoortjes. Zo verband je meer opgeslagen vet en van je makkelijker af. 

Gezonde tussendoortjes
Naast rauwe groenten en vers fruit heb je nog heel wat keuze aan gezonde tussendoortjes zoals:

  • Peulvruchten: hierbij denken we in de eerste plaats aan erwten, bonen, groentekiemen, kapucijner, linzen en kikkererwten
  • Volkorenproducten: ontbijtgranen en muesli-en energierepen zonder toevoegingen
  • Onbewerkte en ongezouten, ongebrande en niet geroosterde noten
  • Onbewerkte zaden en pitten
  • Pure chocolade: met minstens 75% rauwe cacao, maar nooit meer dan... 20 gram per dag
  • Droge graankoeken
  • Magere natuuryoghurt en kwarm zonder toevoegingen
  • Sojaproducten zonder toegevoegde suiker
  • Magere of halfvolle zuivelproducten

Gezonde caloriearme tussendoortjes zijn rijk aan eiwitten, voldoende gezonde onverzadigde vetten, vetzuren en trage koolhydraten.

Gezonde caloriearme tussendoortjes kopen?