Biologische voeding voedingssupplementen en vitamines kopen? Vergelijk en koop voordelig!

Zo doen restaurants aan klantenbinding

Je ziet het vaak op televisie: restaurants die door bekende chef-koks worden geholpen om het hoofd boven water te houden. Want of het nu gaat om bedrijven in binnen- of buitenland, de horeca is een sector waarin het moeilijk is om te overleven. Al sinds de coronapandemie merken de bedrijven dat bezoekers wegblijven of dat ze worden geconfronteerd met hogere kosten. Extra reden om ervoor te zorgen dat restaurants relevant blijven en onder de aandacht van de bezoeker blijven. Maar hoe doen ze dat?

Onder de aandacht van de bezoeker blijven

Inhoudsopgave

De horeca heeft het moeilijk en doet er van alles aan om ervoor te zorgen dat het relevant blijft. Zo zijn er restaurants die hun intrek nemen in bestaande gebouwen. Denk bijvoorbeeld aan de intrek in een hotel of andere gelegenheid. Ook wordt regelmatig het interieur even tegen het licht gehouden, want deze moet wel uitnodigend zijn. Hoe confronterend ook, ondernemers in de horeca mogen zeker niet wegkijken van negatieve reviews. Die recensies kunnen namelijk juist van onschatbare waarde zijn. Verder proberen restaurants ook nieuwe bezoekers te trekken door fikse kortingen te geven.

Restaurants bij casino’s

Steeds meer restaurants kiezen ervoor om hun intrek te nemen in bijvoorbeeld een hotel of het casino. Bovendien zijn er ook een aantal gokbedrijven die zelf een restaurant beginnen. Maar het is als restauranteigenaar uiteraard ook mogelijk om een overeenkomst te sluiten. Dat gebeurt steeds vaker. En daar profiteren beide partijen van: het casino kan gasten een hapje en een drankje aanbieden, waardoor bezoekers langer in het casino blijven.

Het restaurant krijgt ook weer nieuwe bezoekers en heeft daarmee extra inkomsten. Al zijn er ook steeds meer mensen die liever online casinos bezoeken. Hier is het mogelijk om spellen te spelen die het offline casino niet heeft, zoals sommige tafelspellen als roulette of blackjack. Heb je last van bepaalde allergenen of wil je toch gokken onder het genot van een zeer gezonde maaltijd, dan heb je dat thuis beter in de hand.

Een warm en uitnodigend interieur doet wonderen

Veel restaurants trappen in dezelfde valkuil: ze vergeten te vaak om aandacht te blijven besteden aan hun interieur. In sommige restaurants is duidelijk te zien dat de tijd er heeft stilgestaan. Achterhaalde menukaarten en kleuren uit de jaren 70 of 80. Dat is niet echt gezellig en ook niet uitnodigend. Daarom besteden restaurants steeds meer aandacht aan een warm interieur. Want het blijft dat op deze manier klanten graag terug blijven komen. Het moet er gezellig zijn en een leuke uitgaansgelegenheid om een hapje te eten.

Restaurants nemen dan ook vaker een bedrijf in de arm dat een geheel ontwerp maakt, zodat het concept en het interieur niet gedateerd raakt.

Groupon kortingen

Sommige restaurants stunten met de prijzen van hun menu’s. Op deze manier probeert het restaurant nieuwe klanten te trekken. Wil je bijvoorbeeld genieten van een heerlijk menu dat je normaal gesproken voor rond de 60 euro kunt proberen in een goed restaurant? Dan kun je fors besparen door gebruik te maken van kortingssites zoals Groupon of te profiteren van leuke acties. Sommige kortingen kunnen oplopen tot wel 50 procent, waardoor je niet veel betaalt voor een 3-gangen menu of een gastronomisch 5 gangen-menu.

Voor de consument is het een mooie manier om eens te proeven aan de culinaire hoogstandjes, terwijl restaurants kennismaken met nieuwe bezoekers. Ook bestaande, trouwe klanten worden niet over het hoofd gezien. Zo zetten sommige restaurants loyaliteitsprogramma’s op of krijgen ze iets gratis ‘van het huis’, omdat ze vaste klant zijn.

Iets doen met negatieve reviews

Klantenbinding is belangrijk voor restauranthouders. Uiteraard is het fijn om te horen dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad en er weinig te verbeteren valt. Maar het gebeurt ook regelmatig dat bezoekers het bezoek aan een restaurant heel anders hebben ervaren dan de eigenaar van het restaurant. De beste manier om aan klantenbinding te doen, is door naar ze te luisteren. Voor horecaondernemers geldt dan ook dat het belangrijk is om iets te doen met de feedback die je ontvangt. Goede feedback is altijd leuk, maar bij de minder goede feedback zijn er nog wat punten die verbeterd kunnen worden.

Daarom zijn er veel horecaondernemers die altijd reageren op een recensie die ze online hebben gekregen. Het schrijven van een review doe je niet voor niets, want soms krijg je een kortingscode voor een volgende maaltijd. Bij een slechte review nemen restaurants nog wel eens contact op, om de situatie recht te zetten. In iedere geval blijven bezoekers vaak weg bij restauranteigenaren die blind zijn voor slechte kritieken.

Tags:

Biologische voeding voedingssupplementen en vitamines kopen?
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart